Rotterdam

4 augustus - rondleiding Landgoed de Tempel

Sinds Natuurmonumenten het Landgoed de Tempel in handen heeft is er veel aan het veranderen. Dat laten we u graag zien. Op 4 augustus gaan we met de vrijwillige boswachter als gids op stap.

Buitenplaats de Tempel en het naastgelegen Nieuw Rhodenrijs zijn een van de laatst bewaarde buitenplaatsen aan de rand van Rotterdam in Oud-Overschie. Beide zijn gesticht om de onrustige stad te ontvluchten. Ook nu kom je hier bij van de drukte van alledag.

De boswachter neemt ons mee in de geheimen van De Tempel, de eeuwenoude lanen, haar romantische bruggetjes en slingerende paden, de geometrische vijvers en de statige beelden.

Na afloop wacht ons koffie of thee met gebak in de rustieke boomgaard met oude walnoten- en fruitbomen.

Meer info: https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/buitenplaats-de-tempel

Datum:
Zondag 4 augustus 2024

Tijdstip:
Aanvang 11.00 uur.
Het startpunt is op de parkeerplaats : West-Abtspolderseweg, 3046 NJ Rotterdam (ZH)
De rondleiding duurt ca. 1,5 uur. Na afloop is er koffie met iets lekkers.

Kosten:
Leden € 7,50 en € 10,00 voor niet-leden

Minimum aantal deelnemers:

Contactpersoon:
Renske Venstra, 06 14612246

Interesse?
Meld je dan verplicht aan via onderstaand aanmeldformulier

Je deelname is pas definitief als je het geld hebt overgemaakt op KPMT afd Rotterdam eo NL46 INGB 0004 8925 51, onder vermelding van:

~ activiteit,
~ datum activiteit,
~ lidnummer en
~ naam van de deelnemer(s)