17 augustus - busexcursie naar Barneveld en Ermelo (VOL)

We beginnen dit jaar eens omgekeerd en leggen eerst een bezoek af bij hoveniers/kwekerij bedrijf genaamd De Briellaerd in Barneveld. Hier krijgen we een rondleiding, drinken koffie of thee met een broodje erbij. Natuurlijk heeft u de gelegenheid om te shoppen. U kunt zich vooral verheugen op een groot aantal geraniums. De Briellaerd is namelijk collectiehouder van de tuingeranium/ ooievaarsbek.

Hierna vertrekken we naar Tuin Eben Haëzer in Ermelo. Tuin van 3000 m². Veel variatie in de tuin. Er is een grote (zwem)vijver met diverse waterplanten en vissen met een heerlijk plekje om te zitten. De borders zijn verbonden door terrassen, klinkerpaden en groene gazons. De voortuin heeft borders met mooie kleurcombinaties. De liefde voor dahlia’s wordt steeds groter en deze zomer hopen we zo’n 50 verschillende kleuren te hebben. In de tuinkas is ruimte om te zaaien en stekken. Voor bezoekers is er altijd een deel te koop voor leuke prijsjes.

Daarna vertrek naar de laatste tuin, Tuin Polhuis, waar we opnieuw koffie/thee met iets lekkers  krijgen. Indien u wilt kunt u meelopen met de rondleiding die gegeven wordt. Dit is een liefhebberstuin rondom een woonboerderij met op kleur gesorteerde borders gevuld met niet alledaagse vaste planten in verrassende combinaties die tot ver in het najaar de moeite waard is. Dit mede door de uitgebreide verzameling eenjarigen zoals salvia’s en dahlia’s die in potten in de tuin gebruikt zijn.

Datum:
17 augustus 2024

Tijd:
Vertrek om 8.30 uur vanaf de parkeerplaats van Metrostation Rodenrijs,
Spoorhaven, 2651 AV Berkel en Rodenrijs (Dit i.v.m. G&B leden afdeling Rotterdam)
Ca. 18.30 uur terug Metrostation Rodenrijs

Bij De Briellaerd krijgt u een broodje aangeboden met koffie of thee. Omdat we in overige tuinen koffie/thee met iets lekkers krijgen, hebben we besloten om dit jaar geen lunch te regelen. Heeft u daar niet genoeg aan, dan raden we u aan zelf een lunchpakketje van huis mee te nemen.
De kosten van deze reis hebben we zo laag mogelijk gehouden.

Kosten:
Deze zijn voor leden van G&B € 40 en voor niet leden € 45.

Aamelden:
Deze excursie is vol het is niet meer mogelijk om u aan te melden.

Heeft u zich al aangemeld danis uw inschrijving geldig na betaling van het betreffende bedrag op rekening
NL68 RABO 0307 4300 49 t.n.v. K.M.T.P./Groei & Bloei