Rotterdam
bekijk online

Van de bestuurstafel

Beste leden,

Nog een korte nieuwsbrief met de zomervakanties voor de deur. Nu het er naar uitziet dat de coronamaatregelen toch wel weer snel afgebouwd gaan worden, zien we uit naar een najaar met allerlei activiteiten. Het bestuur gaat aan de slag om een aantrekkelijk najaarsprogramma te maken met ‘veilige’ uitstapjes, stadsexcursies en lezingen.

Maar we hebben eerst nog twee mini-vakantie-activiteiten in eigen stad waarop u zich nog voor kunt inschrijven! Zie de aankondigingen hieronder en wees er snel bij voor de laatste plaatsen.

Met groene groet,

Hanneke Willemsen, voorzitter.

Workshop bij de Rotterdamse Munt: Smaak groeit!

We gaan op bezoek bij de stadskruidentuin ‘De Rotterdamse Munt’ en we maken ons eigen kruidentuintje in een pot. We krijgen een rondleiding en uitleg over kruidenteelt, over de bijen die profiteren van kruiden en welke planten het goed doen bij elkaar. Na de (zelf geplukte) thee met versnapering maken we zelf een kruidentuintje in een meegebrachte pot.
In de kas en in de tuin wordt uiteraard rekening gehouden met de Corona maatregelen.

Wanneer: zaterdag 18 juli van 13.15 uur tot 16.00 uur.

Waar: De tuin bevindt zich aan de Rosestraat. Kom met eigen vervoer; er is parkeerruimte.

Aantal deelnemers: De workshop gaat door bij minimaal 6 deelnemers. Om 1,5 meter afstand te kunnen houden tijdens de workshop is het maximaal aantal  deelnemers 10.

Kosten: De kosten bedragen €35,- voor leden, €40 voor niet leden.

Interesse? Geef je voor 6 juli op, via het aanmeldformulier.

8 augustus rondwandeling over landgoed de Tempel.

In plaats van 11 juli wandelen we op zaterdag 8 augustus samen met Gilde gids Ab Quint over landgoed de Tempel.

In verband met Corona wandelen we met maximaal 4 personen. Mocht er meer belangstelling zijn dan plannen we een tweede wandeling.

In de Rotterdamse deelgemeente Overschie ligt de buitenplaats Landgoed de Tempel. Dit boomrijke gebied valt direct op in het grotendeels uit weilanden bestaande landschap. De Tempel ligt op een uitloper van dezelfde kreekrug waarop in de 11deeeuw het dorp Overschie ontstaat. De eerste vermelding van het huis De Tempel stamt reeds uit 1485. Ab Quint, bioloog, leidt ons rond over dit boeiend stukje groen Rotterdam langs de Delftse Schie.